УВАГА! 
ФІНАЛЬНИЙ ЕТАП РОЗРОБКИ КОНЦЕПЦІЇ ІНТЕГРОВАНОГО 
РОЗВИТКУ МІСТА ПОЛТАВА 2030...

Просимо всіх небайдужих до майбутнього нашого міста долучитись до процесу та 
висловити свою думку щодо пропозицій концепцій за обраними сферами розвитку.
 Наскільки запропоновані ідеї Концепції зможуть привести місто до
 бажаних якісних змін в 2030 році? 
Будь ласка, ознайомтесь з представленими на ваш розсуд напрацюваннями 
Концепції та висловьте свою думку щодо можливого покращення, 
зробіть свій внесок в розбудову майбутнього нашого міста! 
Додайте коментарі у формі праворуч.

КОНЦЕПЦІЯ ІНТЕГРОВАНОГО РОЗВИТКУ МІСТА ПОЛТАВА 2030

Перша редакція Концепції інтегрованого розвитку міста


Створено: 24 вересня 2018


Перша редакція Концепції інтегрованого розвитку міста «Полтава 2030» готова. Ця Концепція розроблена жителями Полтави в тісній співпраці з міською владою.Робота над Концепцією здійснювалася в співпраці з Міністерством регіонального розвитку... ...


 
 

Візія розвитку міста Полтава 2030


Створено: 18 квітня 2018


Полтава 2030 – зелене, затишне та гостинне місто зі значним економічним потенціалом на березі річки Ворскли. Екоеталон України з унікальними землями, свіжим повітрям та чистою водою ...


 
 

Стратегічні та операційні цілі розвитку Полтави до 2030 року


Створено: 18 квітня 2018


Полтава 2030: стратегічні та операційні цілі - Місто з диверсифікованим екологічно чистим виробництвом; -Місто прикладних наук, освіти, економіки ...


 
 

Концепція сфери розвитку «Довкілля та розвиток зелених зон» (проект)

Створено: 18 квітня 2018


Полтава сьогодні – це місто із значним природно-ресурсним потенціалом, вигідним економіко-географічним положенням, раціональним містобудівним плануванням території ...


 
 

Концепція сфери розвитку «Посилення статусу Полтави як регіонального центру» (проект)

Створено: 18 квітня 2018


Полтава є культурним та обласним центром, який щоденно притягує десятки тисяч відвідувачів з прилеглих територій, що, в свою чергу, забезпечує надходження додаткових фінансових ресурсів до міста ...


 
 

Концепція сфери розвитку «Диверсифікація економіки» (проект)

Створено: 18 квітня 2018


Полтава сьогодні є привабливим містом зі значним економічним потенціалом та сприятливим географічним розташуванням між трьома великими містами ...


 
 

Концепція сфери розвитку «Житло та житлова інфраструктура»(проект)

Створено: 18 квітня 2018


Успішні міста ставлять людину в центр уваги та моделюють своє майбутнє за рахунок створення комфортних умов для людини. Отже, вони обирають стратегії...


 
 

Концепція сфери розвитку «Поліпшення мобільності»(проект)

Створено: 18 квітня 2018


Розвиток велосипедного руху, впорядкування паркувального простору, створення інтелектуальної транспортної системи, підвищення рівня безпеки руху...


 
 

ДОДАЙТЕ, БУДЬ-ЛАСКА, ВАШІ ПРОПОЗИЦІЇ, ЗАУВАЖЕННЯ, КОМЕНТАРІ!


Захисний код
Оновити

Коментарі   

# ТранспортВіталій 13.11.2018, 12:48
Вимушений погодитися з Олександром, Концепція сталої мобільності Полтави дуже поверхнева і, нажаль, відірвана від реальності. Вулиця Лазурна - чудова ідея, але на перспективу. Два нові мікрорайони артсклади і Лазурний поки тільки в проекті. Якщо і почнуть забудовуватися, то все одно Лазурна буде поки не потрібна. Адже по ДПТ артскладів перша черга забудови знаходиться на півночі мікрорайону, а Лазурна на півдні, тобто з іншого боку. У випадку Лазурного перша черга забудова з боку вулиці Половка, для початку буде достатньо пустити по ній додатковий транспорт, відновити 12 маршрут (який і для артскладів потрібен). Окрім того побудова Лазурної потребує значного знесення приватного сектору на Юрівці і на Баяна Героїв АТО, навряд у міста є такі кошти. От і вийде так, що буде витрачено сотні мільйонів на розбудову дороги в полі, поки такі житлові масиви як Сади 1 та 2, Огнівка, Алмазний (частина прилегла до Героїв АТО) залишатимуться без нормального транспортного сполучення.
# RE: ТранспортIra 15.11.2018, 10:07
Шановний Віталію, експерт, який займається підготовкою інфраструктурного проекту на разі знаходиться у відпустці.
Найближчим часом буде проведений воркшоп по підготовці Концепції реалізації інфраструктурного проекту. Ми обовязково обговоримо на цьому воркшопі Ваші побоювання стосовно розвитку цієї території.
Проте, дозвольте не погодитися з Вами, що Концепція сталої мобільності Полтави є поверхневою, адже їїї остаточний варіант з усіма заходами, що враховують, в тому числі, розвиток велосипедної інфраструктури буде опублікований на саті найближчим часом.
# ТранспортОлександр 29.10.2018, 18:09
Добре, що і в Полтаві розробляється концепція всебічного розвитку міста. На жаль така важлива складова, як розвиток транспортної інфраструктури не знайшла достатнього відображення. Велосипедні доріжки це, звичайно, добре, але ми не Бельгія і на велосипедах далеко не поїдемо. Адже кількість приватних автомобілів стрімко збільшується і застарілі дані за 2016 рік не відображають реальної картини сьогодення. Район Алмазний де проживає третин полтавців зовсім не має перспективи поліпшення транспортних умов. Про продовження вул.. Грушевської через арт. Склади до району 1 лікарні забуто, тимчасовий проїзд , зроблений поспіхом важко назвати транспортною артерією. Перспектива розбудови вул.Лазурної також не вирішить цього питання, адже проїзд до центра міста по Європейській вул. вже сьогодні проблемний, особливо в часи пік.Найважливіша транспортна складова міста-кільцева дорога, вона не знайшла відображення в концепції.
# ТранспортIra 15.11.2018, 12:28
Олександре, дякуємо за Ваш коментар. Концепція «Полтава 2030» є стратегічним концептуальним документом, і в ньому не передбачені такі детальні заходи, які Ви пропонуєте. Концепція інтегрованого розвитку далі є базою для розроблення секторальних планів розвитку. Зокрема, на сьогодні вже закінчується розроблення секторального плану по вирішенню багатьох піднятих Вами питань, а саме Плану сталої мобільності міста, в якому передбачені і заходи по зміні маршрутної мережі громадського транспорту і заходи по поліпшенню\ облаштуванню велосипедної інфраструктури. Найближчим часом цей документ з’явиться на нашому сайті і буде винесений на обговорення.
# ТранспортМикола 19.10.2018, 13:30
Після запуску об‘іздноі дороги,міста Полтави, доцільно було б ефективно використати дорогу Київське та Харківське шосе , що звільняться від транзитного транспорту,а також прилеглі території
Можна буде , наприклад пустити маршрути «кільцеві 1,2» по вул . Київське-Харківське шосе- Кагамлика іт.д. або аж до я Левади.
# RE: ТранспортIra 22.10.2018, 08:29
Дякуємо за ваш коментар. в рамках Концепції Полтава 2030 для сфери розвитку "Поліпшення мобільності" додатково розробляється компанією Dornier Consulting План сталої мобільності міста Полтави. Ми зможемо скоро також опублікувати його першу редакцію, де можна буде побачити, що питання обїздної дороги та розвиток велоінфраструктури там детально враховані.
# Інфраструктура містаМикола 19.10.2018, 13:20
Створити мережу громадських туалетів.
# RE: Інфраструктура містаIra 22.10.2018, 11:31
Концепція Полтава 2030 передбачає перш за все визначення стратегічних напрямків для міста. Створення мережі комунальних туалетів є безпосередньо деталізацією окремих проектів. Дане питання може бути відображено при розробці проектів №39 Розроблення комплексної стратегії розвитку туризму, № 43. Створення єдиного природньо-історичного комплексу Дендропарк _Поле Полтавської битви, №45 Створення сучасних мультиспортивних локацій, 46. Створення парку розваг. Таким чином хочемо звернути вашу увагу, що розміщення комунальних туалетів має відбуватися не хаотично, а віповідно до реалізації проектів Концепції в місцях, де вони є найбільш вірогідно необхідними.
# Архітектура і забудовиМикола 19.10.2018, 13:18
Необхідно всіх забудовників ,у майбутньому, зобов‘язати будувати підземні паркінги під своїми будівлями, а в житлових будинках перші поверхи також проектувати під парковки.
# RE: Архітектура і забудовиIra 23.10.2018, 10:49
Дякуємо, що звернули Вашу увагу ан дане питання. Необхідність забезпечення збереження автотранспортних засобів при будівництві житлових та громадських споруд передбачено чинними нормативними вимогами зокрема ДБН Б.2.2-12:2018 «Планування та забудова територій» та ДБН В.2.3- 15:2007 «Автостоянки і гаражі для легкових автомобілів». Крім того з урахуванням специфіки історичного міста для Полтави був розроблений «Порядок розміщення та будівництва гаражів для легкових автомобілів у м. Полтаві», який затверджений рішенням Полтавською міською радою 42 сесією 5 скликання від 13.08.2009 року. У відповідності до цих нормативних документів видаються вихідні дані для проектування (містобудівні умови та обмеження). Контроль за реалізацією цих вимог та за будівництвом здійснюється Державною архітектурно-будівельною інспекцією в Україні.
# ВелотранспортМикола 19.10.2018, 13:13
Необхідно продовжити і завершити проект по створенню велодоріжок в місті, а також створити вело прокат( можливо приватний).
# ВідповідьВіталій 04.07.2018, 08:33
Також цей трикутник має більше земельних ділянок потенційних для забудови. Наприклад, для того щоб звести паркінг, про який ви говорили, в Старій частині міста, потрібно знести якусь із історичних будівель, що ще лишилися, а це вже свого роду який не який вандалізм. Підземні ж паркінги це дорого. І Стара частина, міста, як уже казав, з трьох боків обмежена схилами, а отже землі там дуже мало. І окрім того ще є норми які обмежують висотність будинків. Тому Стара частина міста мало того, що обмежена по бокам, вона ще обмежена зверху. Значить центру, який туди помістять, буде нікуди рости. В трикутнику ж між Соборності, Європейською і Сінною багато руїн і старих одноповерхових будинків, їх зносити логічніше і необхідніше.
# RE: ВідповідьIra 06.07.2018, 07:34
Віталій, дякуємо за ваш коментар, ми будемо його обговорювати
# ВідповідьВіталій 04.07.2018, 08:17
До центру полтавці з'їжджатимуться з різних боків, а значить можна буде уникнути ефекту горлишка, як це зараз відбувається в Старому місті, яке з трьох сторін обмежене схилами і всі заїжджають і виїжджають з боку Корпусного парку, що значно ускладнює рух. Цей же трикутник з трьох сторін обмежений широкими вулицями з тролейбусним рухом, а в середині квартальна забудова з сіткою вулиць. Тут можна організувати ділову активність (будівництво офісних приміщень), винести сюди адміністративні будівлі, будувати магазини. На місці центрального ринку можна зробити велику міську площу, де проводити різні концерти і заходи. Площа перед театром Гоголя, нажаль, замала для такого міста як Полтава. Реконструювати старі будинки біля центрального ринку і розмісти там заклади громадського харчування.
# ВідповідьВіталій 04.07.2018, 08:01
"Будь-ласка надайте конкретні пропозиції щодо формування первинного центру Полтави"
Як і говорив, розділення центральної частини міста на Старе місто і первинний центр.
Старе місто (Пилипа Орлика, Соборності до Корпусного парку, Котляревського, Гоголя, Стрітенська і т.д) для туризму, розвитку власного бренду. Зберегти ще те що можна, доповнити культурними подіями, обмежити автомобільний рух, наповнити тематичними розвагами. Ну щоб це дійсно був історичний центр давнього міста, а не звичайний квартал в середмісті звичайно обласного центра.
Первинний центр - трикутник між Соборності, Європейською і Сінною з територією центрального ринку в середині. По-перше вулиці Соборності і Європейська, дві найбільші вулиці міста, вказують на два основних напрямки розвитку міста останні декілька століть - Захід і Південь. А отже центр міста буде рухатися за самим містом, а не стояти на місці, буде ближчим до самих полтавців, доступніший їм.
# ВідповідьВіталій 29.06.2018, 10:02
"Формування історичного центру відбувалось на підставі генерального плану 1803 року"
Так, але загальноміський центр тоді було перенесено від Білої альтанки на пустир за містом, який ми зараз знаємо як Корпусний парк, керуючись загальнодоступністю міського центра. Чи не варто зараз врахувати це саме? Не важливо які функції мають центри розташуванні у масивах багатоповерхового житла. Головне щоб загальноміський центр був доступний мешканцям міста. А зараз це не так.
# RE: ВідповідьIra 04.07.2018, 05:52
Шановний Віталій, дякуємо за Ваш коментар. Будь-ласка надайте конкретні пропозиції щодо формування первинного центру Полтави і ми обговоримо їх на засіданні відповідної тематичної групи. Ви також можете заповнити анкету на сайті і оцінити всі запропоновані проекти або додати інші проекти, що, на Вашу думку, є надзвичайно важливими для їх включення в концепції інтегрованого розвитку Полтава 2030.
# ВідповідьВіталий 06.06.2018, 14:57
" Крім того щільність магістральної вуличної мережі (км/кв.км) в центральній частині міста Полтава відповідає нормативним вимогам – 2,2"
Якщо все відповідає нормам, то чому уже зараз вулиці Пилипа Орлика та Котляревського (на початку) ускладненні для проїзду, а машини припарковані на тротуарі?
# ВідповідьВіталий 06.06.2018, 14:53
"Формування загальноміського центру м. Полтава відбувалось в історичному просторовому розвитку самого міста."
В той час коли міській центр залишався по вісі вулиці Соборності, місто в основному росло на Південь і Захід. Це найбільш населенні мікрорайони Алмазний, Сади-1, Сади-2, Огнівка, Половки, Браїлки, Боженка, забудова вздовж вулиці Європейської. Місто і досі продовжує рости на південь (територія Щербанівської ОТГ - два нових мікрорайони) і Захід (вулиця Башкірцевої, Гожулівська), два потенційних мікрорайони Лазурний і артилерійські склади. Вже зараз люди вимушені користуватися власним автотранспортом щоб дістатися центру. Як це буде поєднано із пріоритетом пішохідного руху? І як в перспективі велика частина полтавців будуть долати значні відстані до центру міста?
# RE: ВідповідьIra 08.06.2018, 12:33
Формування історичного центру відбувалось на підставі генерального плану 1803 року і вже на кінець ХІХ ст.. його історичні межі були зафіксовані у просторовому розвитку міста. На той час території майбутніх мікрорайонів - 8-го житлового району (Алмазний), Сади- 1, Сади-2, Огнівка, Половки, Браїлки та інш. не забудовувались. З початку відбудови міста у повоєнні року новобудови будувались відповідно принципу мікрорайонів з організацією ступеневої системи обслуговування. Були організовані розміщення дошкільних закладів, шкільних закладів, торгівельного та іншого обслуговування населення у нових мікрорайонів на основі радіусів доступності, таким же чином відбувалось і формування адміністративно-ділових під центрів трьох адміністративних районів (на той час райони мали назви: Жовтневий, Київський та Ленінський) Загальноміський центр має інші функції обслуговування ніж ті що розташуванні у масивах багатоповерхового житла.
# RE: ВідповідьIra 08.06.2018, 12:35
Нормативна щільність магістральної вуличної мережі сама по собі не забезпечує інших складових ефективного функціювання транспортної системи у центральній частині міста. Паркування та організація системи збереження автотранспортних засобів по вул. Пилипа Орлика, вул. Котляревського, вул. Гоголя та інших вул. у центральній історичній частині міста регламентується Державними будівельними нормами України (зокрема ДБН Б.2.2.-12:2018 «Планування та забудова територій», раніше був ДБН 360-92, ДБН В.2.3.-15:2007 Споруди транспорту. Автостоянки та гаражі для легкових автомобілів, ДБН В.2.3.- 5:2018. Вулиці та дорого населених пунктів. та інш.).
# RE: ВідповідьIra 08.06.2018, 12:40
На сьогодні центральна історична частина потребує розробки ефективної системи паркування (підземних паркінгів, облаштування паркоматів, встановлення перешкод для паркування на тротуарах, газонах та інш.) та відповідного благоустрою територій загальногоміського центру для всіх учасників руху. Особливим питанням є встановлення відповідних дорожніх знаків та дотримання Правил дорожнього руху.
# ВідповідьВіталий 04.06.2018, 08:38
"Стосовно пункту 2 вашого питання: яку саме територію ви маєте на увазі під "новим районом, відрізанним залізничним сполученням"?"
Новий район в промисловій частині Київського району.
# ВідповідьВіталий 04.06.2018, 08:36
"До тогож в нашому процесі планування ми підтримуємо вже ті центри що утворюються\або давно утворилися, а не спонукаємо до створення нових. "
Чи не вважаєте, що існуючі центри не відповідають сучасним потребам? Стара частина міста (Соборності, Пилипа Орлика) розташована на горі і з трьох сторін обмежена крутими спусками, що прямо впливає на доступність і наявність ділянок (центру ніяк розвиватися). Вулиці в цьому районі вузькі, а отже їх пропускна здатність також обмежена. Безпосередньо в цій частині міста громадського транспорту майже немає. Найближча зупинка на вулиці Небесної Сотні, яка вже зараз потерпає від заторів. А отже можливості пустити додатковий транспорт немає. Зупинка Корпусний парк розташована для більшої частини району далеко. Це теж обмежує можливості розвитку центру. Які функції може виконувати такий центр? Чи не правильніше було б подумати про перспективи розвитку міста і перенести центр в більш підходяще місце?
# RE: ВідповідьIra 05.06.2018, 09:52
Формування загальноміського центру м. Полтава відбувалось в історичному просторовому розвитку самого міста. Початково, у часи існування історичного дитинця, центр міста розміщувався на Соборному майдані. З реалізацією генерального плану міста 1803 року, центр був переміщений по головній планувальній вісі міста вул.. Соборності (вулиця у різні історичні часи мала назви: Прорізна, Олександрівська, Сталіна, Жовтнева, Соборності) ансамбль «Круглої площі».
# RE: ВідповідьIra 05.06.2018, 09:53
Згідно генерального плану 1963 року на перспективу утворювався на цій планувальній вісі новий адміністративний центр (тепер будинок обласної ради та обласної державної адміністрації). У наступних генеральних планах (1993 р., 2006 р., 2012 р.) розвиток загальноміського центру та його місце розташування розглядався по вісі вул.. Соборності. Тобто місто має історично сформований лінійний загальноміський центр, від Соборного майдану до площі Зигіна де відбулась локалізація певних функцій: історично-меморіальна, культурно-мистецька, торгівельно-розважальна, адміністративно-ділова та зони міської рекреації. Всі об’єкти загальноміського центру знаходяться у зоні транспортної доступності (до зупинок громадського транспорту норматив 500 м. для крупних міст, як багатофункціональних центрів, обласних центрів). Крім того щільність магістральної вуличної мережі (км/кв.км) в центральній частині міста Полтава відповідає нормативним вимогам – 2,2.
# RE: ВідповідьIra 05.06.2018, 09:53
На перспективу перенос загальноміського центру не планується. Відповідно до Концепції інтегрованого розвитку Полтава - 2030, планується покращення мобільності населення шляхом розробки Плану сталої мобільності, де одним із пріоритетом є пішохідний рух.
# Відповідь на коментар Ira 30.05.2018, 06:56Віталий 30.05.2018, 08:11
1. Чи не виникнуть описані законодавчі проблеми при реконструкції промислових територій в Київському районі? Адже там так само є приватний сектор, і в додачу промислові об'єкти зі шкідливим впливом на навколишнє середовище.
2. Як буде вирішене питання транспортного сполучення нового мікрорайону з іншими, зараз він відрізаний від міста залізницею?
3. Досить близько до історичної частини міста є вільна територія артилерійських складів. В деякій мірі її також можна віднести до історичного ареалу, а тим більше до центральної частини. Поруч проходять магістральні вулиці з тролейбусним рухом Європейська і Сінна. В перспективі по вулиці Петлюри безпосередньо по зазначеній території має піти тролейбус на Огнівку. Я знаю що вже затверджений детальний план цієї території, але поки не почалася забудова, що заважає внести корективи?
# RE: Відповідь на коментар Ira 30.05.2018, 06:56Ira 30.05.2018, 08:29
Стосовно пункту 2 вашого питання: яку саме територію ви маєте на увазі під "новим районом, відрізанним залізничним сполученням"?
# частина 2Ira 30.05.2018, 10:59
Послідовність виконання робіт з розроблення генерального плану населеного пункту визначається будівельними нормами, державними стандартами і правилами та завданням на розроблення (внесення змін, оновлення) містобудівної документації, яке складається і затверджується її замовником за погодженням з розробником. При цьому матеріали генерального плану міста обов’язково підлягають Державній експертизі (Ст. 17., п.12 З.У. «Про регулювання містобудівної діяльності»), що підвищує відповідальність проектної організації та зокрема головного архітектора проекту (ГАП) за обґрунтованість та якість прийнятих проектних рішень у відповідності вимогами (ДБН Б.1.1-15:2012). При розробці генерального плану враховуються матеріали стратегії, прогнози і програми економічного, демографічного, екологічного, соціального розвитку відповідних територій (п.4.2., ДБН Б.1.1-15:2012) які документально додаються у складі проектних матеріалів (Додаток В.1., ДБН Б.1.1-15:2012).
# частина 2Ira 30.05.2018, 11:01
Таким чином у завдання на проектування внесення змін до генерального плану, управлінням з питань містобудування та архітектури будуть враховані проекти «Концепції інтегрований розвиток Полтава 2030», зокрема, проекти «Зміна цільового призначення земель східної частини промислових територій Київського району відповідно до чинного законодавства» та «Планування та ініціювання забудови нового мікрорайону в східній частині промислової зони Київського району».
# частина 2Ira 30.05.2018, 11:02
Це довготривалий процес який передбачає вирішення багатьох задач, що описані в цих проектах, але попередньо мають бути проведені підготовці роботи, що включають (але не обмежуються):
• Визначення підходящих територій для розвитку індустріальної зони, техно-бізнес парку та житлової забудови;
• Проведення переговорів з власниками земельних ділянок;
• Розробка підходящої моделі розвитку та управління;
• Планування етапів розбудови;
# частина 2Ira 30.05.2018, 11:03
• Визначення та підбір найбільш ефективної моделі розвитку;
• Створення життєздатної бізнес-моделі та правової форми;
• Підготовка містобудівного, концептуального та детального плану;
• Проведення досліджень ринку та аналізу місця розташування для різних сфер;
• Проведення переговорів із внутрішніми та закордонними інвесторами;
• Маркетинг та залучення сфер різних сфер бізнесу тощо.
Якщо реалізація цих проектів буде іти поетапно, в постійному обговоренні і спілкуванні з громадою та бізнесом, то буде можливість знизити всі види ризиків.
# частина 1 відповідь на пункт 1Ira 30.05.2018, 10:57
Для реалізації завдання, щоб генеральний план міста Полтава дозволив формально реалізувати всі проекти та плани «Концепції інтегрованого розвитку Полтави 2030» необхідно чітко дотримуватись діючого нормативно-правого законодавства України, що регулює сферу містобудування. Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності» (2011) та ДБН Б.1.1-15:2012 «Склад та зміст генерального плану населеного пункту» (2012) складають нормативно-правову основу. Генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту (Ст. 17., З.У. «Про регулювання містобудівної діяльності»).
# RE: Відповідь на коментар Ira 30.05.2018, 06:56Ira 31.05.2018, 06:48
3. Досить близько до історичної частини міста є вільна територія артилерійських складів. В деякій мірі її також можна віднести до історичного ареалу, а тим більше до центральної частини. Поруч проходять магістральні вулиці з тролейбусним рухом Європейська і Сінна. В перспективі по вулиці Петлюри безпосередньо по зазначеній території має піти тролейбус на Огнівку. Я знаю що вже затверджений детальний план цієї території, але поки не почалася забудова, що заважає внести корективи?Для території Артилерійських складів ДПІМ «Міськбудпроект» вже розробив детальний план території, і на часі відбуваються його корегування з урахуванням Концепції інтегрованого розвитку міста Полтава 2030.
# Концепція сфери розвитку «Диверсифікація економіки»Віталий 22.05.2018, 10:35
Який сенс розбудовувати новий мікрорайон на окраїні в промисловій зоні Київського району, коли є великі вільні земельні ділянки і квартали із застарілим житловим фондом в центральній частині міста?
# частина 1Ira 30.05.2018, 06:56
Забудова промислових територій, які втратили свою економічну доцільність як промислові зони, є загально визнаним європейським досвідом з містобудівної реконструкції у Європі. значних по розміру вільних земельних ділянок у центральній історичній частині немає ( відкритий інформаційний ресурс публічна кадастрова карта України). Реконструкція застарілого житлового фонду у центральній частині міста передбачається діючим генеральним планом міста та матеріалами експертних досліджень проекту "Інтегрований розвиток м. Полтава". але законадвча основа реалізаціїї цих проектів - Закон України "Про комплексну реконструкцію кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду" від 22.12.2006 року ( зі змінами та доповненнями N3038-VI (3038-17) від 17.02.2011, N5459 - VI (5459 -17) від 16.10.2012) не вирішеє у повному обсязі уся питання, повязані з реконструкцією міських територій, що гальмує реалізацію цих проектів.
# частина 2Ira 30.05.2018, 07:13
Зокрема, зазначена нижче проблематики стосується необхідності законодавчого закріплення обєктивних критеріїв віднесення житла до застарілого житловго фонду, які б дозволяли б чітко визначити сферу застосування запроваджувальних механізмів реконструкції, а також критеріїв наявності суспільної потреби. Наприклад, потребує уточнення положення закону за яким розмір грошової компенсації за житлове ( нежитлове) приміщення визначається на основі експертної оцінки такого приміщення ( стаття 12) , адже через відсутність будь-яких критеріїв такої оцінки реалізація цього положення на практиці може призвести до порушення конституційного принципу повного відшкодування вартості обєктів права приватної власності
(стаття 41 Конституції УКраїни).
# частина 3Ira 30.05.2018, 07:21
Міське планування, яке включає в себе і Концепцію інтегрованого розвитку передбачає попит на 2030 рік і далі. Зміна цільового призначення землі, досягнення домовленостей з власниками земельних ділянок, перепланування, підготовка та розвиток територій займе одне або два десятиліття. На той час попит як раз може виникнути.
Важливими тим паче є стратегія та концепція, створена у результаті планувального процесу. Це означає, що ми плануємо гомогенне, компактне місто, яке забезпечує на майбутнє робочі місця та житло в контексті міської тканини. Якщо ми цього не зробимо, у нас завжди буде дефіцит, оскільки міська влада буде реагувати лише у момент, коли попит вже виникне по факту. І тоді планування та розбудова міста стикнеться не лише з постійним дефіцитом, але це закінчиться тим, що забудова територій буде неорганізованною, та розрізненою, як клаптикова ковдра, що повністю суперечить нашим цілям.
# Концепція сфери розвитку «Посилення статусу Полтави як регіонального центру»Віталий 22.05.2018, 10:23
Яким чином визначалися первинний, вторинні і третинні центри, звідки взагалі такий поділ? Первинний центр, на скільки я розумію, це те місце, де відбувається основна міська активність: адміністративна, ділова, торгова. Яким чином тоді сюди вписується Пушкіна і пішохідна частина Соборності? Можливо варто відокремити Старе місто і первинний центр взагалі? Перше для туризму, другий для активності. Вулиця Сінна, наприклад, проігнорована в цьому плані, але має величезний потенціал. Це більш легко доступна широка вулиця по якій проходить тролейбусна лінія, вона розташована між двома основними магістралями міста (Європейською і Соборності). Також тут можлива реконструкція кварталів, наявні вільні ділянки, парки і бульвари. Зазначений в концепції первинний центр значно поступається в цих аспектах Сінній.
Стосовно вторинних і третинних, не було б правильніше зробити просто підцентри з орієнтуванням на мікрорайони, а не райони утворенні хаотично?
# RE: Концепція сфери розвитку «Посилення статусу Полтави як регіонального центру»Ira 30.05.2018, 07:33
Поділ і визначення у місті первинних та інших центрів визначається набором певних обслуговуючих функцій (наприклад, функції, що відносяться до повсякденного та епізодичного обслуговування). Крім цього важливим фактором побудови системи міських центрів ( підцентрів) є встановлення доступності на сонові певних критеріїв ( радіуси пішохідної доступності на основі визначених нормативних значень у метрах, як то: 250-350 м, 550 м та інш). У містах України, серед яких Полтава не є виключенням, привалює ступенева система обслуговування, яка на сьогодні потребує трансформації.
До тогож в нашому процесі планування ми підтримуємо вже ті центри що утворюються\або давно утворилися, а не спонукаємо до створення нових. тому що створення нових підцентрів може призвести до колапсу пропозиції для населення міста Полтава. Тому підтримка має бути направлена на посилення існуючих центрів, підвищеня стандартів та покращення їх привабливості.
# туризмИрина 15.05.2018, 18:16
можно ли внести дополнительный проект по сфере туризм