УВАГА! 
ФІНАЛЬНИЙ ЕТАП РОЗРОБКИ КОНЦЕПЦІЇ ІНТЕГРОВАНОГО 
РОЗВИТКУ МІСТА ПОЛТАВА 2030...

Просимо всіх небайдужих до майбутнього нашого міста долучитись до процесу та 
висловити свою думку щодо пропозицій концепцій за обраними сферами розвитку.
 Наскільки запропоновані ідеї Концепції зможуть привести місто до
 бажаних якісних змін в 2030 році? 
Будь ласка, ознайомтесь з представленими на ваш розсуд напрацюваннями 
Концепції та висловьте свою думку щодо можливого покращення, 
зробіть свій внесок в розбудову майбутнього нашого міста! 
Додайте коментарі у формі праворуч.

КОНЦЕПЦІЯ ІНТЕГРОВАНОГО РОЗВИТКУ МІСТА 2030

Візія розвитку міста Полтава 2030


Створено: 18 квітня 2018


Полтава 2030 – зелене, затишне та гостинне місто зі значним економічним потенціалом на березі річки Ворскли. Екоеталон України з унікальними землями, свіжим повітрям та чистою водою ...


 
 

Стратегічні та операційні цілі розвитку Полтави до 2030 року


Створено: 18 квітня 2018


Полтава 2030: стратегічні та операційні цілі - Місто з диверсифікованим екологічно чистим виробництвом; -Місто прикладних наук, освіти, економіки ...


 
 

Концепція сфери розвитку «Довкілля та розвиток зелених зон» (проект)

Створено: 18 квітня 2018


Полтава сьогодні – це місто із значним природно-ресурсним потенціалом, вигідним економіко-географічним положенням, раціональним містобудівним плануванням території ...


 
 

Концепція сфери розвитку «Посилення статусу Полтави як регіонального центру» (проект)

Створено: 18 квітня 2018


Полтава є культурним та обласним центром, який щоденно притягує десятки тисяч відвідувачів з прилеглих територій, що, в свою чергу, забезпечує надходження додаткових фінансових ресурсів до міста ...


 
 

Концепція сфери розвитку «Диверсифікація економіки» (проект)

Створено: 18 квітня 2018


Полтава сьогодні є привабливим містом зі значним економічним потенціалом та сприятливим географічним розташуванням між трьома великими містами ...


 
 

Концепція сфери розвитку «Житло та житлова інфраструктура»(проект)

Створено: 18 квітня 2018


Успішні міста ставлять людину в центр уваги та моделюють своє майбутнє за рахунок створення комфортних умов для людини. Отже, вони обирають стратегії...


 
 

Концепція сфери розвитку «Поліпшення мобільності»(проект)

Створено: 18 квітня 2018


Розвиток велосипедного руху, впорядкування паркувального простору, створення інтелектуальної транспортної системи, підвищення рівня безпеки руху...


 
 

ДОДАЙТЕ, БУДЬ-ЛАСКА, ВАШІ ПРОПОЗИЦІЇ, ЗАУВАЖЕННЯ, КОМЕНТАРІ!


Захисний код
Оновити

Коментарі   

# ВідповідьВіталий 06.06.2018, 14:57
" Крім того щільність магістральної вуличної мережі (км/кв.км) в центральній частині міста Полтава відповідає нормативним вимогам – 2,2"
Якщо все відповідає нормам, то чому уже зараз вулиці Пилипа Орлика та Котляревського (на початку) ускладненні для проїзду, а машини припарковані на тротуарі?
# ВідповідьВіталий 06.06.2018, 14:53
"Формування загальноміського центру м. Полтава відбувалось в історичному просторовому розвитку самого міста."
В той час коли міській центр залишався по вісі вулиці Соборності, місто в основному росло на Південь і Захід. Це найбільш населенні мікрорайони Алмазний, Сади-1, Сади-2, Огнівка, Половки, Браїлки, Боженка, забудова вздовж вулиці Європейської. Місто і досі продовжує рости на південь (територія Щербанівської ОТГ - два нових мікрорайони) і Захід (вулиця Башкірцевої, Гожулівська), два потенційних мікрорайони Лазурний і артилерійські склади. Вже зараз люди вимушені користуватися власним автотранспортом щоб дістатися центру. Як це буде поєднано із пріоритетом пішохідного руху? І як в перспективі велика частина полтавців будуть долати значні відстані до центру міста?
# ВідповідьВіталий 04.06.2018, 08:38
"Стосовно пункту 2 вашого питання: яку саме територію ви маєте на увазі під "новим районом, відрізанним залізничним сполученням"?"
Новий район в промисловій частині Київського району.
# ВідповідьВіталий 04.06.2018, 08:36
"До тогож в нашому процесі планування ми підтримуємо вже ті центри що утворюються\або давно утворилися, а не спонукаємо до створення нових. "
Чи не вважаєте, що існуючі центри не відповідають сучасним потребам? Стара частина міста (Соборності, Пилипа Орлика) розташована на горі і з трьох сторін обмежена крутими спусками, що прямо впливає на доступність і наявність ділянок (центру ніяк розвиватися). Вулиці в цьому районі вузькі, а отже їх пропускна здатність також обмежена. Безпосередньо в цій частині міста громадського транспорту майже немає. Найближча зупинка на вулиці Небесної Сотні, яка вже зараз потерпає від заторів. А отже можливості пустити додатковий транспорт немає. Зупинка Корпусний парк розташована для більшої частини району далеко. Це теж обмежує можливості розвитку центру. Які функції може виконувати такий центр? Чи не правильніше було б подумати про перспективи розвитку міста і перенести центр в більш підходяще місце?
# RE: ВідповідьIra 05.06.2018, 09:52
Формування загальноміського центру м. Полтава відбувалось в історичному просторовому розвитку самого міста. Початково, у часи існування історичного дитинця, центр міста розміщувався на Соборному майдані. З реалізацією генерального плану міста 1803 року, центр був переміщений по головній планувальній вісі міста вул.. Соборності (вулиця у різні історичні часи мала назви: Прорізна, Олександрівська, Сталіна, Жовтнева, Соборності) ансамбль «Круглої площі».
# RE: ВідповідьIra 05.06.2018, 09:53
Згідно генерального плану 1963 року на перспективу утворювався на цій планувальній вісі новий адміністративний центр (тепер будинок обласної ради та обласної державної адміністрації). У наступних генеральних планах (1993 р., 2006 р., 2012 р.) розвиток загальноміського центру та його місце розташування розглядався по вісі вул.. Соборності. Тобто місто має історично сформований лінійний загальноміський центр, від Соборного майдану до площі Зигіна де відбулась локалізація певних функцій: історично-меморіальна, культурно-мистецька, торгівельно-розважальна, адміністративно-ділова та зони міської рекреації. Всі об’єкти загальноміського центру знаходяться у зоні транспортної доступності (до зупинок громадського транспорту норматив 500 м. для крупних міст, як багатофункціональних центрів, обласних центрів). Крім того щільність магістральної вуличної мережі (км/кв.км) в центральній частині міста Полтава відповідає нормативним вимогам – 2,2.
# RE: ВідповідьIra 05.06.2018, 09:53
На перспективу перенос загальноміського центру не планується. Відповідно до Концепції інтегрованого розвитку Полтава - 2030, планується покращення мобільності населення шляхом розробки Плану сталої мобільності, де одним із пріоритетом є пішохідний рух.
# Відповідь на коментар Ira 30.05.2018, 06:56Віталий 30.05.2018, 08:11
1. Чи не виникнуть описані законодавчі проблеми при реконструкції промислових територій в Київському районі? Адже там так само є приватний сектор, і в додачу промислові об'єкти зі шкідливим впливом на навколишнє середовище.
2. Як буде вирішене питання транспортного сполучення нового мікрорайону з іншими, зараз він відрізаний від міста залізницею?
3. Досить близько до історичної частини міста є вільна територія артилерійських складів. В деякій мірі її також можна віднести до історичного ареалу, а тим більше до центральної частини. Поруч проходять магістральні вулиці з тролейбусним рухом Європейська і Сінна. В перспективі по вулиці Петлюри безпосередньо по зазначеній території має піти тролейбус на Огнівку. Я знаю що вже затверджений детальний план цієї території, але поки не почалася забудова, що заважає внести корективи?
# RE: Відповідь на коментар Ira 30.05.2018, 06:56Ira 30.05.2018, 08:29
Стосовно пункту 2 вашого питання: яку саме територію ви маєте на увазі під "новим районом, відрізанним залізничним сполученням"?
# частина 2Ira 30.05.2018, 10:59
Послідовність виконання робіт з розроблення генерального плану населеного пункту визначається будівельними нормами, державними стандартами і правилами та завданням на розроблення (внесення змін, оновлення) містобудівної документації, яке складається і затверджується її замовником за погодженням з розробником. При цьому матеріали генерального плану міста обов’язково підлягають Державній експертизі (Ст. 17., п.12 З.У. «Про регулювання містобудівної діяльності»), що підвищує відповідальність проектної організації та зокрема головного архітектора проекту (ГАП) за обґрунтованість та якість прийнятих проектних рішень у відповідності вимогами (ДБН Б.1.1-15:2012). При розробці генерального плану враховуються матеріали стратегії, прогнози і програми економічного, демографічного, екологічного, соціального розвитку відповідних територій (п.4.2., ДБН Б.1.1-15:2012) які документально додаються у складі проектних матеріалів (Додаток В.1., ДБН Б.1.1-15:2012).
# частина 2Ira 30.05.2018, 11:01
Таким чином у завдання на проектування внесення змін до генерального плану, управлінням з питань містобудування та архітектури будуть враховані проекти «Концепції інтегрований розвиток Полтава 2030», зокрема, проекти «Зміна цільового призначення земель східної частини промислових територій Київського району відповідно до чинного законодавства» та «Планування та ініціювання забудови нового мікрорайону в східній частині промислової зони Київського району».
# частина 2Ira 30.05.2018, 11:02
Це довготривалий процес який передбачає вирішення багатьох задач, що описані в цих проектах, але попередньо мають бути проведені підготовці роботи, що включають (але не обмежуються):
• Визначення підходящих територій для розвитку індустріальної зони, техно-бізнес парку та житлової забудови;
• Проведення переговорів з власниками земельних ділянок;
• Розробка підходящої моделі розвитку та управління;
• Планування етапів розбудови;
# частина 2Ira 30.05.2018, 11:03
• Визначення та підбір найбільш ефективної моделі розвитку;
• Створення життєздатної бізнес-моделі та правової форми;
• Підготовка містобудівного, концептуального та детального плану;
• Проведення досліджень ринку та аналізу місця розташування для різних сфер;
• Проведення переговорів із внутрішніми та закордонними інвесторами;
• Маркетинг та залучення сфер різних сфер бізнесу тощо.
Якщо реалізація цих проектів буде іти поетапно, в постійному обговоренні і спілкуванні з громадою та бізнесом, то буде можливість знизити всі види ризиків.
# частина 1 відповідь на пункт 1Ira 30.05.2018, 10:57
Для реалізації завдання, щоб генеральний план міста Полтава дозволив формально реалізувати всі проекти та плани «Концепції інтегрованого розвитку Полтави 2030» необхідно чітко дотримуватись діючого нормативно-правого законодавства України, що регулює сферу містобудування. Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності» (2011) та ДБН Б.1.1-15:2012 «Склад та зміст генерального плану населеного пункту» (2012) складають нормативно-правову основу. Генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту (Ст. 17., З.У. «Про регулювання містобудівної діяльності»).
# RE: Відповідь на коментар Ira 30.05.2018, 06:56Ira 31.05.2018, 06:48
3. Досить близько до історичної частини міста є вільна територія артилерійських складів. В деякій мірі її також можна віднести до історичного ареалу, а тим більше до центральної частини. Поруч проходять магістральні вулиці з тролейбусним рухом Європейська і Сінна. В перспективі по вулиці Петлюри безпосередньо по зазначеній території має піти тролейбус на Огнівку. Я знаю що вже затверджений детальний план цієї території, але поки не почалася забудова, що заважає внести корективи?Для території Артилерійських складів ДПІМ «Міськбудпроект» вже розробив детальний план території, і на часі відбуваються його корегування з урахуванням Концепції інтегрованого розвитку міста Полтава 2030.
# Концепція сфери розвитку «Диверсифікація економіки»Віталий 22.05.2018, 10:35
Який сенс розбудовувати новий мікрорайон на окраїні в промисловій зоні Київського району, коли є великі вільні земельні ділянки і квартали із застарілим житловим фондом в центральній частині міста?
# частина 1Ira 30.05.2018, 06:56
Забудова промислових територій, які втратили свою економічну доцільність як промислові зони, є загально визнаним європейським досвідом з містобудівної реконструкції у Європі. значних по розміру вільних земельних ділянок у центральній історичній частині немає ( відкритий інформаційний ресурс публічна кадастрова карта України). Реконструкція застарілого житлового фонду у центральній частині міста передбачається діючим генеральним планом міста та матеріалами експертних досліджень проекту "Інтегрований розвиток м. Полтава". але законадвча основа реалізаціїї цих проектів - Закон України "Про комплексну реконструкцію кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду" від 22.12.2006 року ( зі змінами та доповненнями N3038-VI (3038-17) від 17.02.2011, N5459 - VI (5459 -17) від 16.10.2012) не вирішеє у повному обсязі уся питання, повязані з реконструкцією міських територій, що гальмує реалізацію цих проектів.
# частина 2Ira 30.05.2018, 07:13
Зокрема, зазначена нижче проблематики стосується необхідності законодавчого закріплення обєктивних критеріїв віднесення житла до застарілого житловго фонду, які б дозволяли б чітко визначити сферу застосування запроваджувальних механізмів реконструкції, а також критеріїв наявності суспільної потреби. Наприклад, потребує уточнення положення закону за яким розмір грошової компенсації за житлове ( нежитлове) приміщення визначається на основі експертної оцінки такого приміщення ( стаття 12) , адже через відсутність будь-яких критеріїв такої оцінки реалізація цього положення на практиці може призвести до порушення конституційного принципу повного відшкодування вартості обєктів права приватної власності
(стаття 41 Конституції УКраїни).
# частина 3Ira 30.05.2018, 07:21
Міське планування, яке включає в себе і Концепцію інтегрованого розвитку передбачає попит на 2030 рік і далі. Зміна цільового призначення землі, досягнення домовленостей з власниками земельних ділянок, перепланування, підготовка та розвиток територій займе одне або два десятиліття. На той час попит як раз може виникнути.
Важливими тим паче є стратегія та концепція, створена у результаті планувального процесу. Це означає, що ми плануємо гомогенне, компактне місто, яке забезпечує на майбутнє робочі місця та житло в контексті міської тканини. Якщо ми цього не зробимо, у нас завжди буде дефіцит, оскільки міська влада буде реагувати лише у момент, коли попит вже виникне по факту. І тоді планування та розбудова міста стикнеться не лише з постійним дефіцитом, але це закінчиться тим, що забудова територій буде неорганізованною, та розрізненою, як клаптикова ковдра, що повністю суперечить нашим цілям.
# Концепція сфери розвитку «Посилення статусу Полтави як регіонального центру»Віталий 22.05.2018, 10:23
Яким чином визначалися первинний, вторинні і третинні центри, звідки взагалі такий поділ? Первинний центр, на скільки я розумію, це те місце, де відбувається основна міська активність: адміністративна, ділова, торгова. Яким чином тоді сюди вписується Пушкіна і пішохідна частина Соборності? Можливо варто відокремити Старе місто і первинний центр взагалі? Перше для туризму, другий для активності. Вулиця Сінна, наприклад, проігнорована в цьому плані, але має величезний потенціал. Це більш легко доступна широка вулиця по якій проходить тролейбусна лінія, вона розташована між двома основними магістралями міста (Європейською і Соборності). Також тут можлива реконструкція кварталів, наявні вільні ділянки, парки і бульвари. Зазначений в концепції первинний центр значно поступається в цих аспектах Сінній.
Стосовно вторинних і третинних, не було б правильніше зробити просто підцентри з орієнтуванням на мікрорайони, а не райони утворенні хаотично?
# RE: Концепція сфери розвитку «Посилення статусу Полтави як регіонального центру»Ira 30.05.2018, 07:33
Поділ і визначення у місті первинних та інших центрів визначається набором певних обслуговуючих функцій (наприклад, функції, що відносяться до повсякденного та епізодичного обслуговування). Крім цього важливим фактором побудови системи міських центрів ( підцентрів) є встановлення доступності на сонові певних критеріїв ( радіуси пішохідної доступності на основі визначених нормативних значень у метрах, як то: 250-350 м, 550 м та інш). У містах України, серед яких Полтава не є виключенням, привалює ступенева система обслуговування, яка на сьогодні потребує трансформації.
До тогож в нашому процесі планування ми підтримуємо вже ті центри що утворюються\або давно утворилися, а не спонукаємо до створення нових. тому що створення нових підцентрів може призвести до колапсу пропозиції для населення міста Полтава. Тому підтримка має бути направлена на посилення існуючих центрів, підвищеня стандартів та покращення їх привабливості.
# туризмИрина 15.05.2018, 18:16
можно ли внести дополнительный проект по сфере туризм